دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در رستمکلا:

علامه ایازی درهم و دیناری از دولت و بیت‌المال استفاده نکرد/ ایازی مصداق «رحماء بینهم اشداء علی‌الکفار» است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در سالگرد ارتحال علامه آیت‎الله ایازی گفت: آن عالم بزرگ درهم و دیناری از نظام مقدس و از بیت المال دریافت نکرده بود و فرزندان او نیز منش و روش پدر را در پیش گرفتند.
علامه ایازی درهم و دیناری از دولت و بیت‌المال استفاده نکرد/ ایازی مصداق «رحماء بینهم اشداء علی‌الکفار» است

به گزارش آوای خزر از بهشهر، حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در سالگرد علامه آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی و دو یادگارش، همچنین یادواره 112 شهید طلبه و روحانی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا، اظهار داشت: همواره صاحبان معنویت دارندگان عرصه علم و عالم هر چند از نگاه ظاهری ما پنهان می باشند اما در بین جامعه همیشه زنده ، پایدار و جاوید هستند و قطعا مجلس امروز در راستای فراز دوم سخن دوم مولای متقیان است؛ به ظاهر آیت الله ایازی و دو یادگارش در مجمع ما نیستند و آیا می شود از دل هم رفته باشند؟ محال است.

وی افزود: زندگی این بزرگان باید برای جامعه بازگو شود زیرا زندگی آنها قوتی در جامعه و برای نسل موجود ایجاد می‌کند که هویت‌آفرین و شخصیت‎ساز و اعتمادبخش است؛ اینکه نسل جوان و نوجوان یک خطه و منطقه وقتی به سرمایه‌های واقعی منطقه آشنایی پیدا کنند دیگر دلباختگی به دیگران و سرسپرگی به اجنبی پیدا نمی کنند و تنها نسبت به خطه و منطقه خود، این ارادت را پیدا می کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: از همین دیار بود که این دانش‌آموختگان برجسته تحویل جامعه شدند پس می‌شود ما به همان مسیر و راه حرکت کنیم. بازگو کردن شخصیت بزرگان و مطالعه در زندگی بزرگان دین و علم و عمل یک پدیده اجتناب ناپذیر است و بگونه ای که انسانها با آشنایی از زندگی آنها می‌توانند مسیر تکامل، تعالی و ترقی را طی کنند.

آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: باید زندگی این بزرگان به منصه ظهور و بروز برسد در قالب نوشتار و گفتار بیاید تا برای دیگران درس آموز واقعی باشد، زیرا شیوه پیشوای دینی دقیقا تجلیل از بزرگان علم و دین بود، امامان معصوم علیه السلام که از علم لدن و افاضه برخوردار بودند حتی از شاگردان خود در دارای علم اکتسابی بودند، تجلیل می‌کردند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه آیت الله نظری خادم‌الشریعه از شاگردان آیت الله بروجردی بوده اند، اظهار داشت: آیت الله بروجردی همواره نام عالم را با نهایت تجلیل نام می برد و حتی اگر میخواست او را نقد کند، اما متانت و وقار کلام و احترام سخن را از دست نمی داد و آیت‌الله ایازی نیز چنین شخصیتی بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این حدیث که «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» اظهار داشت: معمولاً عالمی را تجلیل می‌کنیم که برای ما دارای ارزش و اعتبار است، اما اولین چیزی را که برای عالم در هر سطحی قائل هستیم این است که اهل خشوع و ادب و کرنش و عبادت هستند؛ عالمانی که امروز به مجلس آنها پای گذاشته‌ایم مصداق این حقیقت هستند که خود عامل به عمل بوده اند.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: آیت الله ایازی اهل زهد و تقوا و «رحماء بینهم و اشداء علی الکفار» و ساده زیست بودند، آنها الگوی ما هستند و زندگی را به عنوان زندگی دنیا نمی دیدند بلکه به عنوان مزرعه آخرت می دیدند و باید آنها را گرامی بداریم.

به گزارش آوای خزر، در طول عمر با عزت مرحوم علامه آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی بیش از 4 هزار شاگرد در حوزه علمیه ایشان تربیت شده اند، آن استاد و عالم بزرگ درهم و دیناری از نظام مقدس و از بیت المال دریافت نکرده بود و فرزندان او نیز به تبعیت از منش و روش پدر هر چند در عالی‌ترین رتبه‌های قضایی مشغول کار بودند اما حتی یک لحظه از امکانات دادگستری استفاده نکردند.

پس از وفات ایشان، مردم دو قطعه زمین را وقف او کردند اما فرزندان آن علامه بزرگوار یکی را برای مرکز بهداشت و دیگری را برای استادیوم ورزشی رستمکلا در خدمت مردم این شهر قرار دادند.

مراسم امروز به مناسبت سالگرد آیت الله حاج شیخ ابوالحسن علامه ایازی و فرزندان عالم و فاضلش محمدرضا و محمد جواد ایازی به همراه یادواره 112 شهید طلبه و روحانی حوزه علمیه جعفریه شهر رستمکلا با حضور جمع زیادی از شاگردان آن مرحوم، نمایندگان ولی فقیه از استان‌های مختلف، ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولان و مردمان مناطق مختلف مازندران بویژه رستمکلا، همچنین مسئولانی از استان‌های تهران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قم و مسئولان نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جوار بارگاه آن عالم ربانی واقع در صحن حوزه علمیه رستمکلا برگزار شده است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار